کاردانو (ADA)

خوش آمدید!

این انجمن برای حرفه ای ها و علاقه مندان به محصولات و خدمات ما است.
بهترین محتوا و ایده های بازاریابی جدید را به اشتراک بگذارید و در مورد آنها بحث کنید، پروفایل حرفه ای خود را بسازید و با هم به یک بازاریاب بهتر تبدیل شوید.

0

خصوصیت Pledge یا سوگند در نودهای کاردانو چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از مواردی که برای نودها به کار می‌ره Pledge هست. هر نودی که مقدار بیشتری داره، درصد بیشتری هم از افرادی که استیک کردن می‌گیره. این چی هست و چه کاربردی داره؟

آواتار
انصراف
1 پاسخ
0
بهترین پاسخ

تعهد سوگند یا  pledge یک مکانیسم مهم است که توسعه یک سیستم سالم را در بلاک چین کاردانو شتاب می‌ده. زمانی که یک نود  ثبت می‌شه، می‌تونه برخی یا تمام آدا ADA خود را به عنوان سوگند یا تعهد به  استخر اضافه کنه تا برای افرادی که می‌خواهند تفویض اختیار کنند جذاب‌تر شود. زمان ثبت نود تعهد الزامی نیست و می‌تونه صفر باشه، اما توی جذاب بودن استخر برای سهام داران خیلی اثر داره، زیرا هر چه میزان تعهد شده بیشتر باشد، پاداش‌های بیشتری پرداخت می‌شود.

اگه بخواهید دقیق متوجه بشید که این خصوصیت چه تاثیری در پرداخت پاداش داره، باید مکانیزم پاداش کاردانو رو درک کنید. نمی‌خوام به صورت کامل این روش رو توصیف کنم اما فرمول کلی پاداش به صورت زیر هست:


در حقیقت این فرمول تعیین می‌کنه که مقدار پاداشی که یک نود می‌تونه دریافت کنه چقدر هست. در کل به دو تا چیز وابسته هست: مقدار استیکی که خود مالک کرده، مقدار استیکی که بقیه کردن. توی این فرمول تعهد یا سوگند با عنوان a0 تعیین شده.

توی این فرمول اگه میزان استیک‌ها رو ثابت کنید می‌شه تعیین کرد که کجا بهینه ترین حالت برای pledge هست. یکم کار ریاضی می‌خواد.

آواتار
انصراف