متامسک MetaMask

Welcome!

This community is for professionals and enthusiasts of our products and services.
Share and discuss the best content and new marketing ideas, build your professional profile and become a better marketer together.

0

ارتباط بین متامسک و یا ولت‌های مشابه با بلاکچین‌هایی مثل پولیگون چطور هست؟

آواتار
مصطفی برمشوری

من می‌خوام یه توسعه جدید برای یک webapp رو شروع کنم و توی اون از web3 استفاده کنم. اما رابطه بین متامسک و شبکه‌هایی مثل پولیگون یا CET کوینکس اسمارت کوین رو درک نمی‌کنم!

آواتار
انصراف
1 پاسخ
0
آواتار
مصطفی برمشوری
بهترین پاسخ

در وب ۲ ارتباط بین سایت‌ها و کاربر به صورت مستقیم هست. یعنی درخواست به سمت سرور ارسال می‌شه و سرور هم پاسخ رو می‌ده. اینجا مشکلاتی وجود داره مثل متمرکز بودن سرورها و اینکه سرور همیشه هویت شما رو می‌دونه. وب ۳ به عنوان راهکاری برای این فضا ایجاد شده. به دو شکل هم امروزه استفاده می‌شه. اول اینکه در کنار وب ۲ به صورت مکمل کار می‌کنه و مشکلاتی مثل بی نامی احراز هویت و یا پرداخت‌های مالی رو حل می‌کنه. روش دوم این هست که خودش به صورت مستقل استفاده می شه که مثل همون ولت و ساختارهای قراردادهای هوشمند هست.

توی شکل زیر نحوه ارتباط بین صفحه‌های وب و متامسک و در نهایت بلاکچین نمایش داده شده است.


البته این کمی بیشتر از حالتی هست که شما مستقیم از متامسک استفاده کنید. فرض کنید که به متامسک مهیاکننده بگیم و کارش این هست که امکاناتی برای کار با کلیدها و شبکه‌ها فراهم کرده.

دوتا پروتکل ارتباطی اینجا وجود داره یکی بین صفحه وب و متامسک و یکی بین متامسک و شبکه بلاکچین.

شما بدون در نظر گرفتن اینکه چطور متامسک داره تراکنش‌ها رو ایجاد و منتشر می‌کنه، از واسط کاربری و پروتکل ارتباطی استفاده می‌کنید و درخواست‌های خودتون رو به متامسک می‌دید. پرتکل ارتباطی و واسط کاربری متامسک به صورت کامل مستند شده و شما می‌تونید بهش مراجعه کنید.

بعد از این متامسک بر اساس اطلاعاتی که از شبکه بلاکچین داره، بر اساس پرتکل ارتباطی و واسط کاربری اتریم درخواست رو توی شبکه ایجاد و منتشر می‌کنه. هر بلاکچینی که واسط کاربری و پروتکل ارتباطی اتریم رو پیاده سازی کرده باشه می‌تونه با متامسک استفاده بشه.

این دوتا پروتکل و راهکارهای مدیریت کلید در متامسک سه نکته اساسی در این معماری هستن.

آواتار
انصراف