فناوری اطلاعات و IT

خوش آمدید!

این انجمن برای حرفه ای ها و علاقه مندان به محصولات و خدمات ما است.
بهترین محتوا و ایده های بازاریابی جدید را به اشتراک بگذارید و در مورد آنها بحث کنید، پروفایل حرفه ای خود را بسازید و با هم به یک بازاریاب بهتر تبدیل شوید.

1

وقتی میگیم پهنای باند یا سرعت ۲ مگ یعنی چی؟

آواتار
مسعود زارعی

در کل باید بدونیم که تمام سرعت هایی که شرکت های ارائه دهنده اینترنت مطرح و عرضه میکنند بر اساس مگابیت بر ثانیه هست. مثلا اگه بسته اینترنت ۲ مگ میخرین این یعنی سرعت انتقال داده ها ۲ مگابیت بر ثانیه هست. مثال بزنم:

فرض کنین میخواین فیلمی دانلود کنید که حجمش یک گیگ هست. وقتی سرعت اینترنت شما ۲ مگ هست این یعنی ۲ مگابیت بر ثانیه. 2 مگابیت بر ثانیه معادل هست با 250 کیلوبایت در ثانیه. اگه میخواین بدونین که چگونه این تبدیل رو انجام بدیم سری به این صفحه بزنین: تبدیل مگابیت به مگابایت بر ثانیه

حالا کار رو ادامه بدیم. سرعت 250 کیلوبایت در ثانیه یعنی چی؟ اول این رو بدونین که تقریبا هر 1000 کیلوبایت میشه یک مگابایت. وقتی سرعت شما 250 کیلوبایت در ثانیه هست یعنی ۴ ثانیه طول میکشه تا شما بتونین با این سرعت یک مگابایت رو دانلود کنید.

یک گیگابایت هم تقریبا معادل 1000 مگابایت هست.

حالا وقتی فیلم شما یک گیگابایت هست یعنی 1000 مگابایت. 4 ثانیه طول میکشه تا یک مگ رو دانلود کنید. اگه 1000 رو در 4 ضرب کنیم میشه 4000 ثانیه. یعنی 4000 ثانیه طول میکشه تا فیلم شما دانلود بشه. البته این در حالی هست که سرعت شما در طول دانلود کم یا زیاد نشه و ثابت بمونه. 4000 ثانیه رو تقسیم بر 60 کنیم میشه 66 دقیقه. یعنی حدود یکساعت طول میکشه تا ی فیلم یک گیگی رو با سرعت 2 مگ دانلود کنیم.

آواتار
انصراف