کاردانو چیست و چگونه کار می کند؟
کاردانو یکی از محبوب‌ترین شکل‌های ارز دیجیتال است، نوعی ارز دیجیتال که منحصراً به صورت آنلاین وجود دارد. کاردانو در سال 2015 تاسیس شد و در اکتبر 2017 تجارت عمومی را با قیمت چند سنت به ازای هر سکه آغاز کرد. از ژانویه 2022، سکه با قیمت بیش از 1.20 دلار معامله می شود، اگرچه در 52 هفته قبل به بالای 3 دلار رسیده بود. طبق CoinMarketCap.com، این ارز در بین 10 ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش کل قرار دارد.

شروع

کاردانو چیست؟


Cardano یکی از محبوب ترین ارزهای رمزنگاری شده در بازاری با بیش از 10000 سکه رمزنگاری است. ارز رمزنگاری شده Cardano نامیده می شود، در حالی که واحد فردی Ada نامیده می شود.

Cardano توسط چارلز هاسکینسون، یکی از بنیانگذاران Ethereum، یکی دیگر از ارزهای رمزنگاری شده محبوب، ایجاد شد و بر روی یک دفتر کل عمومی غیرمتمرکز با استفاده از فناوری بلاک چین اجرا می شود. بلاک چین ارز دیجیتال را مدیریت و ردیابی می کند، هر تراکنشی را که با استفاده از آن انجام می شود، ثبت و سفارش می دهد، مانند یک رسید بی پایان.

این سیستم غیرمتمرکز تراکنش ها را تأیید می کند، یکپارچگی آنها را تأیید می کند و به اطمینان از قوی بودن و بدون خطا بودن سیستم کمک می کند. کاردانو از سیستمی استفاده می‌کند که به آن سیستم «اثبات سهام» گفته می‌شود، که در آن صاحبان ارز موظف به تأیید تراکنش‌ها در ازای دریافت پاداش هستند. این پاداش «شرکت کردن» می‌تواند راهی جذاب برای کسب درآمد باشد و بهترین کارگزاران رمزنگاری به شما امکان می‌دهند با هزینه کم یا بدون هزینه در سهام شرکت کنید.

مانند بسیاری دیگر از سکه های رمزنگاری، مفید است که Cardano را به عنوان رمزی در نظر بگیرید که به شما امکان می دهد برنامه ها را فعال یا فعال کنید. ارسال پول تنها یکی از جنبه های کاری است که کاردانو و بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال به شما اجازه انجام آن را می دهند.

کاردانو چه می کند؟


Cardano چندین ویژگی مختلف را در پلتفرم خود فعال می کند: 

ارز: با یک کیف پول رمزنگاری شده، می توانید کاردانو را ارسال و دریافت کنید یا آن را در ازای کالا و خدمات انتقال دهید.

     قراردادهای هوشمند: کاردانو قراردادهای هوشمند را فعال می کند، که قراردادهایی هستند که در صورت تحقق شرایط قرارداد، به طور خودکار خود به خود اجرا می شوند.

     امور مالی غیرمتمرکز: کاردانو به افراد این امکان را می‌دهد تا از واسطه‌ها، مانند بانک‌ها و سایر مؤسسات مالی، صرف نظر کنند تا مستقیماً و بدون مجوز با افراد یا نهادهای دیگر معامله کنند.

     برنامه های دیجیتال: به عنوان بخشی از امور مالی غیرمتمرکز، کاردانو می تواند وام، تجارت، مدیریت دارایی، بیمه و سایر خدمات مالی معمولی را فعال کند.

بنابراین مفید است که Cardano را به عنوان یک نشانه که خدمات مالی مختلف را به جای صرفاً به عنوان ارز قدرت می دهد، در نظر بگیریم، اگرچه این نیز یکی از کارکردهای آن است.

سکه های کاردانو از کجا می آیند؟


بر اساس CoinMarketCap، تا ژانویه 2022، حدود 33.5 میلیارد آدا در گردش بوده است. مجموع عرضه 45 میلیارد سکه محدود شده است.

عرضه ثابت کاردانو را شبیه بیت کوین می کند، جایی که عرضه به 21 میلیون سکه محدود شده است. و برخلاف اتریوم است، جایی که عرضه نامحدود است، اما انتشار سالانه محدود است. یکی دیگر از ارزهای رمزپایه محبوب، Dogecoin، عرضه کلی نامحدود دارد.

سیستم اثبات سهام کاردانو به کسانی که صاحب ارز دیجیتال هستند - کسانی که علاقه مند به حفظ یکپارچگی سیستم هستند - اجازه می دهد تا تراکنش های روی بلاک چین را تأیید کنند. این اعتباردهنده‌ها برای راه‌اندازی سیستم، پاداش‌هایی (به شکل سکه رمزنگاری) دریافت می‌کنند. با این حال، اگر اعتباردهندگان معاملات نادرست را تأیید کنند، سهامداران می توانند پول خود را از دست بدهند.

و به‌عنوان مالک ارز دیجیتال، می‌توانید سکه‌های خود را با یک اعتبارسنجی به اشتراک بگذارید و پاداشی متناسب به دست آورید، البته اغلب با پرداخت هزینه برای خدمات.

آیا کاردانو سرمایه گذاری خوبی است؟


مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال، قیمت Cardano نیز بسیار متغیر بوده است. در حالی که کاردانو از اوج‌های اخیر خود کاهش یافته است، مانند بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال، کاردانو همچنان احتمالاً برای بسیاری از افرادی که با آن گیر کرده‌اند، پول قابل توجهی به دست آورده است، به خصوص اگر از اولین عرضه آن در سال 2017 خرید کرده و نگه داشته باشند. مهم است که بدانید دقیقاً چه چیزی می‌خرید.

از این زاویه، کاردانو توسط هیچ دارایی یا جریان نقدی یک تجارت زیربنایی پشتیبانی نمی‌شود، که تمایز کلیدی بین تقریباً همه ارزهای دیجیتال و سهام است. سهام یک سهام مالکیت کسری در یک شرکت است، بنابراین اگر آن شرکت در طول زمان رشد کند، احتمالاً سهام نیز افزایش می یابد. سهامداران به معنای واقعی کلمه مالک سهام در آن تجارت هستند و ادعای حقوقی بر دارایی ها و جریان نقدی آن دارند. سهام همچنین ممکن است سود نقدی به سهامداران خود بپردازد.

در مقابل، معامله گران در کاردانو هیچ ادعا یا پشتوانه ای برای سرمایه گذاری خود ندارند. کاردانو با افزایش و کاهش خوش بینی معامله گران بالا و پایین می رود. آنچه ارزهای رمزپایه مانند کاردانو را به حرکت در می آورد، احساسات، حدس و گمان و خوش بینی سایر معامله گران است، نه موفقیت یک تجارت اساسی. معامله‌گران تصور می‌کنند که می‌توانند بعداً سکه را با قیمت بالاتر به شخص دیگری بفروشند، یا آنچه که «نظریه احمقانه‌تر سرمایه‌گذاری» نامیده می‌شود.

نوشتن اینجا...

کاردانو چیست و چگونه کار می کند؟
المیرا مردانی 17 سپتامبر, 2022
این پست را به اشتراک بگذارید
تگ ها
بایگانی
نحوه سهام دادن یا استیکینگ کاردانو (ADA)